Näin asioit sosiaalipalveluissa
Voit käyttää asioinnissa sinulle sopivaa kanavaa ja yhteydenottotapaa.
Asiointi puhelimella
Neuvontapuhelin auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa arkisin kello 9–11.
- 040 489 5550
Sosiaalitoimistossa työskentelevät
- Sosiaaliohjaaja Minna Vaattovaara, puh. 040 489 5055
- Sosiaaliohjaaja Virpi Yritys, puh. 040 766 1549
- Vt. sosiaalityöntekijä Riikka Miettinen, puh. 040 489 5543
- Vastaava sosiaalityöntekijä Katariina Hynynen-Pyykkö, puh. 040 012 0098
Kriisitilanteessa voit ottaa yhteyttä sosiaalipäivystykseen. Päivystys auttaa, kun tarvitset kiireellistä apua esimerkiksi lastensuojeluun, perhekriiseihin, perheväkivaltaan, elämänhallintaan, mielenterveyteen tai päihteisiin liittyen.
- Virka-aikana kello 8–16 voit soittaa sosiaalitoimen päivystysnumeroon: 040 489 5347.
- Virka-ajan ulkopuolella sosiaalipäivystys vastaa numerossa 040 726 6965.
Sähköinen asiointi
Saat yhteyden sosiaalipalveluihin Virtu.fi-palvelukanavan kautta, jolloin voit jättää viestin tai yhteydenottopyynnön mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Viesteihin vastaavat sosiaalityöntekijät ja sosiaaliohjaajat arkipäivisin. Virtun käyttäminen edellyttää vahvaa tunnistautumista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Tunnistautumiseen voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia.
- Tee huoli-ilmoitus itsestäsi tai toisesta henkilöstä esimerkiksi elämänhallintaan, talouteen, jaksamiseen tai terveyteen liittyvästä asiasta
- Perhe- ja sosiaalipalveluiden verkkoneuvonta ja -asiointi auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
- Virtu.fi-palvelukanavasta löydät lisää tietoa ja yhteydenottotapoja sosiaalipalveluihin.
Asiointi kasvokkain
Suosittelemme käyntiajan varaamista joko puhelimitse tai virtu-viestillä etukäteen, jotta vältyt turhalta odottelulta.
Sosiaalipalveluiden lomakkeet
Täytettävät ja tulostettavat pdf-lomakkeet löydät Kolari.fi-sivuston kuntainfo-osiosta kohdasta lomakkeet.