Näin asioit sosiaalipalveluissa

Voit käyttää asioinnissa sinulle sopivaa kanavaa ja yhteydenottotapaa.

Asiointi puhelimella

Neuvontapuhelin auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa arkisin kello 9–11.

  • 040 489 5550

Sosiaalitoimistossa työskentelevät

  • Sosiaaliohjaaja Minna Vaattovaara, puh. 040 489 5055
  • Sosiaaliohjaaja Virpi Yritys, puh. 040 766 1549
  • Vt. sosiaalityöntekijä Riikka Miettinen, puh. 040 489 5543
  • Vastaava sosiaalityöntekijä Katariina Hynynen-Pyykkö, puh. 040 012 0098

Kriisitilanteessa voit ottaa yhteyttä sosiaalipäivystykseen. Päivystys auttaa, kun tarvitset kiireellistä apua esimerkiksi lastensuojeluun, perhekriiseihin, perheväkivaltaan, elämänhallintaan, mielenterveyteen tai päihteisiin liittyen.

  • Virka-aikana kello 8–16 voit soittaa sosiaalitoimen päivystysnumeroon: 040 489 5347.
  • Virka-ajan ulkopuolella sosiaalipäivystys vastaa numerossa 040 726 6965.

Sähköinen asiointi

Saat yhteyden sosiaalipalveluihin Virtu.fi-palvelukanavan kautta, jolloin voit jättää viestin tai yhteydenottopyynnön mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Viesteihin vastaavat sosiaalityöntekijät ja sosiaaliohjaajat arkipäivisin. Virtun käyttäminen edellyttää vahvaa tunnistautumista, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Tunnistautumiseen voit käyttää verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai varmennekorttia.

Asiointi kasvokkain

Suosittelemme käyntiajan varaamista joko puhelimitse tai virtu-viestillä etukäteen, jotta vältyt turhalta odottelulta.

Sosiaalipalveluiden lomakkeet

Täytettävät ja tulostettavat pdf-lomakkeet löydät Kolari.fi-sivuston kuntainfo-osiosta kohdasta lomakkeet.